Multimedia na evencie
Żyjemy w czasach obrazu. Od dawna wiadomo, że treść przekazana w atrakcyjny wizualnie sposób ma większa szansę dotarcia do odbiorcy. Chcąc wzmocnić przekaz angażujemy kolejne zmysły. Na każdego z nas oddziałuje coraz więcej bodźców. Stare metody komunikacji już nie wystarczają – aby nasz przekaz przebił się przez setki innych musi być ekspresyjny. Tak jest również i na eventach. Przygotowując spotkanie dla naszych pracowników lub klientów skupiamy się na właściwym doborze obiektu, na dobrej jakości gastronomii, ale przecież kluczowy jest przekaz spotkania – zaprezentowanie wyników sprzedaży, premiera nowego produktu, ogłoszenie nowego programu lojalnościowego itp. Czy zatem zwykła prezentacja Power Point wyświetlona na hotelowym ekranie wystarczy? Na małej konferencji zapewne tak, ale na większym evencie chyba już nie…
Właściwa oprawa multimedialna wydarzenia jest kluczem do zainteresowania przekazywaną treścią. Technologia z roku na rok intensywnie się rozwija. Do wyboru jest ogromny asortyment nośników – aż trudno się połapać we wszystkich skomplikowanych nazwach oraz parametrach – profesjonalna agencja eventowa jest w stanie doradzić właściwy wybór i dopasować optymalne rozwiązania do pożądanych efektów.
Uczestnicy wydarzeń oczekują przysłowiowego „efektu WOW” – atrakcyjnej oprawy wizualnej i interaktywnej projekcji. To wymaga dopracowania szczegółów, doboru nośników oraz właściwego zaprojektowania kontentu. Kontent jest tu kluczowy. Nie jest sztuką zamówienie ogromnych ekranów LEDowych – sztuką jest opracowanie kontentu w taki sposób, aby ten ekran właściwie wykorzystać. Musimy więc liczyć się z tym, że oprócz budżetu na same multimedia, musimy przeznaczyć także odpowiednie kwoty na atrakcyjne prezentacje, animacje, grafiki, filmy itp.
Musimy wziąć także pod uwagę możliwości przestrzeni, którą mamy wynajętą na event. Monitory na statywie wyświetlające logotypy sprawdzą się na hotelowym hallu, ale już na wielkiej hali targowej nie – znikną w ogromnej przestrzeni.
Nowoczesne rozwiązania dają dużo możliwości. Jednym z takich nowoczesnych rozwiązań jest mapping video. Ten sposób prezentowania treści polega na wyświetleniu ich na przykład na fragmencie budynku, ścianie wewnątrz czy innym obiekcie. Przy dostosowanej grafice bądź animacji efekt jest naprawdę zachwycający! Mapping video doskonale więc sprawdza się podczas eventów i imprez branżowych różnego typu, ponieważ jest czymś innowacyjnym i bardzo ciekawym dla odbiorcy. Nie zapominajmy również o tym, że mapping video może zostać idealnie wkomponowany w klimat całej imprezy, dając tym samym spójną całość.
Kolejnym rozwiązaniem stosowanym na nowoczesnych eventach jest Augmented Reality – rozszerzona rzeczywistość. Łączy w sobie świat realny oraz rzeczywistość wirtualną – jest interaktywny w czasie rzeczywistym i umożliwia swobodę ruchów w trzech wymiarach. Opiera się na systemie wykorzystania obrazu z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D.
Nowością na rynku są także hologramy 3d – to formy ekspozycji audiowizualnej pozwalające na stworzenie wyjątkowej przestrzennej prezentacji produktu, marki, logotypu, usługi lub zjawiska. Urządzenia opierają się na efekcie iluzji oraz złudzenia hologramu. Hologramy 3d są urządzeniami przede wszystkim do zastosowań wewnętrznych. Sprawdzają się na targach, koncertach, otwarciach obiektów itp.
Nie bójmy się korzystać z nowości – zaufajmy profesjonalnym firmom, które przeprowadzą nas przez ścieżkę właściwego wyboru, a następnie dopasowania treści do możliwości, jakie daje nam współczesna technologia.